تبلیغات سازمانی

تبلیغات سازمانی یک ترفند فوق العاده برای افزایش فروش و وفادارای مشتریان، افزایش بهره وری کارمندان و ماندن در ذهن مخاطبان است.

همواره شرکت ها برای گسترش کسب و کار خود و رسیدن به فروش بیشتر، از ترفند ها و روش های مختلفی استفاده می کنند که برخی از آنها مفید و برخی دیگر کاملا بی فایده است. البته نوع انجام یک روش نیز تاثیر زیادی در به نتیجه رسیدن یا نرسیدن آن دارد. یکی از این ترفند ها که توسط شرکت های تجاری و تبلیغاتی و خدماتی انجام میشود، گیفت دادن یا تقدیم هدیه سازمانی است. این هدیه میتواند به مشتریان خاص، مخاطبان احتمالی و یا کارمندان داده شود.

هدیه سازمانی یا تبلیغات در رسانه ها؟ کدام روش تبلیغاتی بیشترین بازدهی را دارد؟ (مهم!)

هدایای سازمانی معمولا توسط شرکت ها و کمپانی های بزرگ به برخی کارمندان شاخص یا مشتری های مهم VIP شان تقدیم میشود. این هدایا بسته به نوع کار و فعالیت شرکت، میزان بودجه شرکت، میزان اهمیت شخص دریافت کننده هدیه میتواند تنوع بسیار زیادی را داشته باشد که در برخی مواقع باعث میشود تا متصدیان این شرکت ها در تهیه و انتخاب هدیه سازمانی مناسب شخصیت و همچنین بودجه موردنظر شرکت خود، دچار کمی سردرگمی شوند.

 

 

همانطور که میدانید بسیاری از شرکت های بزرگ، برای گسترش کسب و کار خود و معرفی برند به مخاطبان عمومی، از تبلیغات در رسانه های بزرگ مانند وبسایت های مطرح، اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی و حتی تبلیغ در رسانه ملی استفاده میکنند. این روش قطعا تاثیر زیادی در دیده شدن و نشان دادن کسب و کار به مشتریان و مخاطبان دارد و تاثیر آن غیرقابل چشم پوشی است. همانطور که همه ما روزانه به دفعات مختلف با این تبلیغات در زندگی روزمره خود مواجه میشویم. اما در کنار قبول موثر بودن این روش، توجه به چند مساله نیز حیاتی بوده و نیز بررسی میکنیم که چرا هدیه سازمانی میتواند یک آلترناتیو مناسبتر برای تبلیغات باشد.

1 – هزینه تبلیغات در رسانه ها به علت رقابت بسیار فشرده در رزرو تبلیغ توسط رقبا، بسیار گرانقیمت و گزاف است!

این مورد را تقریبا همه میدانیم و یکی از بدیهی ترین مسائل در انتخاب این روش از تبلیغات است که شرکت ها باید فکری به حال بکنند. هزینه ها و نرخ ها در این روش از تبلیغات بسیار گزاف است و به همین دلیل بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها از انجام حتی ارزان ترین انواع این نوع تبلیغ نیز ناتوان هستند.

 

 

همچنین به علت اینکه شرایط اقتصادی در سال های اخیر در ایران رو به سخت تر شدن گذاشته است، بسیاری از افراد تمایل به ایجاد کسب و کار شخصی پیدا کرده اند که در حالت عادی انگیزه انجام آن، به علت تامین بودن رفاه و رضایت از شرایط اقتصادی و حقوق کارمندی، را نداشتند. همین مساله باعث شده تا آنها نیز برای گسترش کسب و کار خود به فکر تبلیغ در رسانه ها بیفتند که این موضوع باعث تنگ تر شدن عرصه رقابت، افزایش تقاضا و درنتیجه گران تر شدن تعرفه های تبلیغاتی شده است.

2 – لزوم تداوم در انجام تبلیغات به صورت روتین روزانه یا هفتگی، به منظور به یاد ماندن در ذهن مخاطب که باز باعث چند برابر شدن هزینه ها میشود.

یکی دیگر از مشکلاتی این نوع روش از تبلیغ دارد، لزوم تداوم آن است. به این معنی که شما با یکبار تبلیغ حتی در پربیننده ترین شبکه تلویزیونی در شلوغ ترین ساعت تماشای تلویزیون هم نمیتوانید نتیجه دلخواه را بدست بیاورید. این بدین معناست که هرچقدر در انجام تبلیغ موردنظر هزینه کرده اید، باید آن را چندین بار ضرب کنید تا بتوانید تبلیغات مداوم و نتیجه بخش داشته باشید!

جالب است بدانید که تداوم در انجام تبلیغات حیاتی است! یعنی اگر نتوانید تبلیغ خود را تکرار کنید، هزینه ای که در وهله اول برای انجام اولین تبلیغ و آماده کردن آن انجام داده اید نیز از بین رفته و بی نتیجه بوده که باز باعث ضرر و زیان بیشتر میشود.

3 – نیاز به تیم تبلیغاتی جهت مدیریت و تولید محتوا و ایده پردازی جهت تاثیرگذاری تبلیغات (+ هزینه بیشتر)

خب اکنون اگر در نظر بگیریم که شما بودجه کافی را در اختیار دارید و برای ساخت و تکرار آن در رسانه ها نیز پیش بینی مالی را کرده اید. حال باید یک تبلیغ بسازید!

این تبلیغ باید خلاقانه باشد، تاثیر گذار باشد، کوتاه باشد و بتواند بهترین معرفی را از شما داشته باشد تا در ذهن مخاطب بماند.

خب قطعا تولید چنین تبلیغی نیازمند یک تیم حرفه ای، برنامه ریزی و تحقیق فراوان و بارش فکری تیمی است تا به ثمر برسد. جالب است بدانید که بزرگ ترین چالش شرکت های ثروتمند در تبلیغات، همین مرحله از کار است. یعنی ساختن یک تبلیغ مناسب!

شما در این مرحله علاوه بر اینکه مجبور هستید هزینه زیادی صرف تشکیل تیم مدیریت و تولید محتوا کنید، باید از ته قلب دعا کنید که نتیجه کار، مناسب مخاطب و درخور هزینه هایتان باشد!

4 – اثر آنتی بیوتیکی، مهم ترین آفت این نوع تبلیغات!

بله دقیقا همانطور که بدن بعد از چند دوز مصرف آنتی بیوتیک نسبت به تاثیر آن عکس العمل کمتر و کمتری نشان میدهد، تبلیغات نیز امروزه به این آفت دچار شده اند.

 

 

حتی بهترین تبلیغ ها در پربیننده ترین پلت فرم ها هم فراموش میشوند. به علت اینکه امروزه در دنیای سریع و شلوغ ارتباطات، مردم روزانه چند ده بار تبلیغات مختلف از برند ها و شرکت های مختلف را می بینند و عملا تاثیر پذیری آنها از محتوایی که تماشا میکنند کاهش یافته است.

بر خلاف موارد قبلی که به آن اشاره شده، برای این مورد تقریبا راه حلی وجود ندارد و شما ناچار هستید تا به گزینه های دیگر فکر کنید. حتی اگر در انجام تبلیغات در رسانه مصمم هستید، باید به گزینه های دیگر هم علاوه بر این روش، فکر کنید.

5 – تخصصی نبودن مخاطب در این نوع تبلیغات و اصطلاحا دستچین نبودن مخاطبان.

یکی دیگر از مشکلاتی که استفاده از این روش دارد، تخصصی نبودن مخاطب است. به عبارت دیگر شما در این روش برند و خدمات خود را به تمامی افراد جامعه نشان میدهید و عملا هیچ فیلتر و غربالی برای انتخاب مخاطبان مناسب شما وجود ندارد. این به معنای هدر رفت هزینه برای رساندن تبلیغ به کسانی است که به هیچ عنوان مخاطب شما نیستند و کالا یا خدمات شما هیچ کمکی به آنها نمیکند.

 

 

لذا یکی از فاکتور های مهم در انجام یک روش تبلیغاتی، امکان انتخاب مخاطب و تمرکز و سرمایه گذاری روی دایره هدفمندی از کاربران است که میتوانند مشتریان شما باشند.

چرا تبلیغات سازمانی، جایگزین مناسبی برای تبلیغات در رسانه هاست؟

اگر تا اینجای متن را مطالعه کرده باشید، پس قطعا شما یا صاحب یک شرکت و کسب و کار هستید یا نماینده چنین مجموعه ای هستید که تصمیم گیری در زمینه مدیریت تبلیغات سازمان به عهده شماست.

 

تبلیغات سازمانی

 

تا اینجای مطلب ما به مشکلات تبلیغات در رسانه اشاره کردیم و اهدای هدیه سازمانی را به عنوان یک جایگزین بسیار مناسب به شما معرفی کردیم. در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد که چرا باور داریم هدیه سازمانی اگر متناسب با مخاطبین، کارمندان و بودجه شرکت انتخاب شوند، میتوانند مثل یک موشک کسب و کار شما را به آسمان ها بفرستند!

1- تبلیغات سازمانی بسیار مقرون به صرفه هستند.

بله در مقایسه با هزینه های سرسام آور و گزاف تبلیغ در رسانه ها، هدایای سازمانی به علت اینکه در تعداد محدودی تهیه می شوند و دست شما در انتخاب انواع آن باز است، مقرون به صرفه هستند و بیشترین ارزش تبلیغاتی به ازای ریال پرداخت شده را به شما برمیگردانند.

2- هدایای سازمانی در اکثر مواقع تاریخ انقضا ندارند و همواره به عنوان یک نیروی تبلیغاتی میدانی برای شما فعالیت میکنند.

همانطور که گفته شد تبلیغات رسانه ای همواره نیاز به تمدید و تکرار به دفعات دارند تا به اثربخشی برسند. در صورتیکه در تبلیغ به روش اهدای هدیه سازمانی، هدیه شما برای مدت های طولانی همراه مشتری یا کارمند شما خواهد ماند و همواره به عنوان یک قلاب برای برگرداندن او به سمت شما عمل خواهد کرد.

چه بسا مخاطبی که قبلا از شما هدیه سازمانی دریافت کرده و خریدی انجام نداده، بعد از گذشت زمان، به طور اتفاقی چشمش به هدیه شما افتاده و برای خرید بعدی، به شما مراجعه کند. این یعنی همان مامور بازاریابی کوچکی که شما استخدام کرده اید تا بدون تاریخ انقضا برای شما بازاریابی کند!

فراموش نکنید که خرید و اثربخشی تبلیغاتی همیشه به صورت آنی اتفاق نخواهد افتاد.

3- هدایای سازمانی، تخصصی ترین دایره مخاطبان شما را هدف میگیرد.

بر خلاف تبلیغات در رسانه که هیچ غربالی برای مخاطبان ندارد، هدایای سازمانی دقیقا نقطه مرکز مشتریان بالقوه شما را نشانه میگیرد. شما هدایای سازمانی خود را به افرادی که هیچ ارتباطی با کالا یا خدمات شما ندارند، نمیدهید. بلکه آن را به کسانی میدهید که میدانید به کالا یا خدمات شما نیاز زیاد دارند تا امکان فروش افزایش یابد یا آن را به افرادی می دهید که برای شما کار میکنند تا بهره وری آنها برای شما افزایش یاید. در هر صورت شما از دادن این هدایای سازمانی بهره مند خواهید شد و هیچ هزینه ای برای رساندن تبلیغتان به افراد بی ارتباط با کسب و کار شما متقبل نخواهید شد.

4- هدایای سازمانی نیاز به تیم تخصصی تولید و مدیریت محتوا ندارند.

دقیقا. شما خود به تنهایی میتوانید به نمایندگی از یک تیم تولید و مدیریت محتوای پر هزینه با کلی تجهیزات گرانقیمت، اقدام به انتخاب یک هدیه سازمانی مناسب کرده و کمپین تبلیغاتی خود را به بهترین شکل و رایگان راه اندازی کنید.

5- هدایای سازمانی میتوانند به بهترین شکل اعتبار و شخصیت برند شما را به مخاطبان نشان دهند.

حتما ضرب المثل ” شنیدن کی بُوَد مانند دیدن ” را شنیده اید.

در تبلیغات هم همین ضرب المثل مصداق دارد. مخاطب شما وقتی از شما یک تبلیغ تصویری را فقط میبیند در مقایسه با وقتی که مخاطب شما یک هدیه فیزیکی را در قالب هدیه سازمانی با لوگو و اسم و آدرس و مشخصات شرکت شما شخصا دریافت میکند! تفاوت عمیق تاثیرگذاری بین این دو روش نیازی به توضیح ندارد!

آیا همه شرکت ها باید هدیه سازمانی بدهند؟

پاسخ به این سوال ساده است. قطعا بله!

اما مشخصا قبل از انتخاب نوع هدیه، باید به وسعت شرکت، تعداد کارمندان، حجم تولید یا انجام خدمات، تعداد مشتریان و گردش مالی آن توجه کرد. به عنوان مثال برای یک شرکت چند ملیتی عمرانی، انتخاب یک خودکار ساده به عنوان هدیه سازمانی، نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه به اعتبار آن شرکت آسیب میرساند. یا برعکس ، انتخاب یک ست کیف و کمربند و بندساعت چرم دستدوز برای کارمندان یک شرکت با تعداد کمتر از 5 نفر پرسنل و گردش مالی کم، انتخابی اشتباه بوده و باعث ضرر و زیان خواهد بود.

در نتیجه هرشرکتی با هر شرایطی میتواند هدیه سازمانی بدهد و حتی انجام آن نیز پیشنهاد می شود، اما قطعا باید باید با تحقیق و مطالعه، بهترین گزینه را انتخاب کرد تا هم جبران هزینه شود و هم از اثرات مثبت آن بر کسب و کار بهره برد.

 

چرا چرم دست دوز یکی از بهترین انتخاب ها برای انتخاب هدیه سازمانی است؟

 

کیف پول چرم شتری مدل Antonio هورس قهوه ای سوخته

 

به طور خلاصه میتوان در چند گزینه به این سوال پاسخ داد.

اول اینکه تقریبا شما انسانی را در کره زمین پیدا نمیکنید که از چرم طبیعی خوشش نیاید. این کالای شگفت انگیز در طول قرن های متمادی و گذشت زمان و تغییرات فراوانی که جوامع بشری به خود دیده اند همچنان توانسته تا محبوبیت و جذابیت خود را حفظ کند. چرم هیچگاه از مد نمی افتد. هیچگاه دچار افت توجه نمیشود و همیشه برای مردم جذاب است.

دلیل دوم : چرم طبیعی بسیار بادوام است. یکی از ایراداتی که میتوان به هدایای سازمانی به عنوان یک گیفت فیزیکی وارد دانست این است که معمولا هدایای سازمانی چون از مواد و متریال ارزان قیمت تهیه میشوند، دوام و ماندگاری زیادی ندارند مگر اینکه از کالاهای لوکس و گرانقیمت استفاده شود که آنهم بعلت عدم صرفه اقتصادی دارای مشکل است. اما کالای ساخته شده با چرم طبیعی مخصوصا به صورت دستدوز، ازین مساله کاملا مستثنی است. یعنی دوام بیشتر از اکثریت کالاهایی که میتوان آن ها را بصورت هدیه سازمانی انتخاب نمود و قیمت کمتر در مقایسه با کالاهای گرانقیمت و لوکس غیرچرمی.

 

کیف دوشی چرم شتری مدل Nora هورس قهوه ای

 

یک کیف چرم طبیعی دستدوز اگر به درستی استفاده و مراقبت شود، میتواند تا 10 سال به طور مداوم عمر مفید داشته باشد.

سوم اینکه زیبایی و جذابیت کیف و کالای چرم طبیعی در کمتر کالایی دیده میشود. زیبایی،اصالت، وقار، استحکام، هنر دست و کاربرد فراوان همه در یک کیف چرمی درکنار هم جمع شده اند. امتیازی که در کمتر کالایی میتوان یافت!

 

پیشنهادات جذاب ما به شما برای انتخاب یک هدیه سازمانی جذاب و متفاوت :

 

ما در مجموعه تولیدی چرم راینو، به عنوان یکی از تامین کنندگان و تولید کنندگان هدایای سازمانی برای بسیاری از شرکت های مطرح در سراسر کشور، به شما چند نمونه از بهترین و پرفروش ترین محصولات مان را معرفی میکنیم که بیشترین بازخورد مثبت و رضایت را از طرف مشتریانمان در طول این سالیان دریافت کرده اند.

 

1: جاکارتی مغناطیسی مدل رالف RALPH

بهترین پیشنهاد ما بدون شک جاکارتی مدل رالف است. یک جاکارتی بسیار زیبا، ساده، با ارزش، به یادماندنی و با عمر طولانی و صد البته مقرون به صرفه!

یکی از پرفروش ترین و در عین حال جذاب ترین تولیدات راینو، جاکارتی چرمی مدل رالف است. این جاکارتی کوچک و جمع و جور که با انواع چرم ها و در رنگ های متنوع قابل تولید است، جای بسیار کمی اشغال میکند و قابلیت حمل بالایی دارد. این جاکارتی که با نیروی مغناطیس مخفی که در جیب های کارت آن تعبیه شده است بسته میشود، از نظر طراحی منحصر بفرد بوده به طوریکه معمولا افراد در اولین برخورد خود با این جاکارتی جذاب، بسیار به آن علاقه نشان میدهند.

 

جاکارتی چرم مدل رالف

 

عدم وجود یراق های فلزی، دکمه و زیپ در این جاکارتی باعث شده تا استهلاک آن تقریبا نزدیک صفر باشد. مغناطیس های به کار رفته در جاکارتی چرمی رالف از نوع نئودیمیوم 2 میلیمتری بوده و بسیار محکم و قوی عمل کرده و ضعیف نمیشود.

از بزرگترین امتیازات این جاکارتی میتوان به مقرون به صرفه بودن آن برای سفارش به صورت عمده و هدیه سازمانی اشاره کرد. چرم کمی برای تولید این جاکارتی نیاز و به علت عدم نیاز به یراق الات نظیر قفل و دکمه و زیپ، هزینه انها نیز از قیمت نهایی این جاکارتی کاسته شده است.

همچنین در صورت نیاز میتوان از لوگو کمپانی و مجموعه شما بر روی این جاکارتی استفاده نمود که هم به صورت حک لوگو با داغی و هم به صورت حک لیزری امکان پذیر است.

 

2: کیف پول مردانه مدل دیه گو Diego

در صورتیکه میخواهید کمی بیشتر هزینه کنید، پیشنهاد ما به شما کیف پول دیه گو است. این کیف پول سه لت زیبا و جمع و جور که شایستگی خود را بارها در سفارشات سازمانی ثابت کرده است، یک هدیه لوکس و بسیار به یادماندنی برای پرسنل یا مشتریان شماست. مشتریان شرکتی مجموعه راینو که دیه گو را به عنوان هدیه سازمانی خود انتخاب کرده و از آن استفاده کرده اند همواره رضایت خود را به ما نشان داده اند و از تاثیر مثبت آن بر مشتریان خود به ما بارها پیام داده اند.

 

کیف پول چرم مدل دیه گو

 

دیه گو یک کیف پول چرم طبیعی مردانه است که به صورت سه لت طراحی شده و یکی از پرطرفدارترین محصولات تولیدی مجموعه راینو می باشد. از ویژگی های کلیدی این کیف میتوان به امکان تولید با انواع چرم ها و ضخامت های مختلف و همچنین عدم وجود یراق فلزی در آن اشاره کرد که به دوام و ماندگاری آن برای سالیان متمادی کمک زیادی کرده است.

این کیف پول چرم طبیعی در عین سادگی در طراحی، بسیار کاربردی است و امکان نگهداری از اسکناس، تعداد زیادی کارت اعتباری، فیش و قبض در آن وجود دارد. این کیف به صورت سه لت تا شده و به راحتی درون جیب قرار میگیرد.

همچنین گفتنی است که ترکیب این کیف پول با یک کمربند ست هم میتواند یک پکیج فوق العاده جذاب را تشکیل دهند.

 

3: کیف پول مردانه مدل آنتونیو Antonio

آنتونیو نمونه مدرن تر از دیه گو محسوب میشود. این کیف پول که در ابعاد کمی بزرگتر از دیه گو بوده و گوشه های تیز تری دارد از زبان طراحی جوان پسندتری بهره میبرد. این کیف پول برخلاف مدل دیه گو که به صورت ساده لت ها روی هم قرار میگرفت، دارای درب مغناطیسی است. مگنت ها به صورت مخفی در داخل جیب کارت قرار گرفته اند و در صورت نزدیک شدن لت های بیرونی به یکدیگر متصل میشوند.

 

کیف پول چرم طبیعی مدل آنتونی

 

4: کیف پول مردانه مدل آبراهام Abraham

کیف پول چرم طبیعی مدل آبراهام از زبان طراحی بسیار ساده ای برخوردار است. ما در طراحی آبراهام تمام سعیمان در تولید یک کیف پول سبک، کم حجم و کاربردی بوده است که در عین سادگی طراحی، زیبا و باوقار باشد. در تولید کیف پول مدل آبراهام چرم های دارای پترن مثل کروکو، لیزارد، پریما و شترمرغی زیبایی خاصی به آن میدهند.

این کیف پول دولت بوده و در مقایسه با مدل های دیه گو و آنتونیو، کوچک تر و نازکتر است. اگر به کیف پول هایی علاقه مندید که طراحی ساده داشته و در عین حال زیبایی و وقار یک کیف پول چرم طبیعی دستدوز را هم داشته باشد، آبراهام قطعا بهترین پیشنهاد ما به شماست.

 

کیف پول چرم طبیعی مدل آبراهام

 

5: کیف کتی مدل لئوناردو LEONARDO

 

کیف های کتی به علت اینکه بیشتر مناسب سبک های رسمی می‌باشند، میتوانند یک انتخاب ایده آل برای هدایای سازمانی باشند. کیف پول کتی مدل لئوناردو یکی از این انواع کیف پول است که توان نگهداری از گوشی موبایل، اسکناس، مدارک و کارت اعتباری را داراست. این کیف پول را برای محکم تر بسته شدن میتوان با بندیک مغناطیسی یا دکمه ای هم تولید کرد که بسته به سلیقه و سفارش مشتری دارد. همچنین این کیف را میتوان با چرم های طرح دار مثل کروکو و لیزارد هم تولید کرد که جذابیت بسیاری دارد و اگر از رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای سوخته در تولید آن به کار رود، وجهه رسمی تری به آن میدهد. اما مثل تصویر چنانچه چرم های روشن در آن به کار رود، اسپرت تر میشود.

 

کیف چرم کتی مدل لئوناردو

 

6: کیف های دوشی مدل های NORA و DAMONA

 

اگر میخواهید برای تعداد کمتری از پرسنل خود هدیه سازمانی گرانقیمت تر و به یادماندنی تری تهیه کنید یا تعدادی مشتری خاص و VIP دارید که قصد دارید تا نام شرکت و برند خود را برای همیشه در ذهن آنها حک کنید، بهتر است نگاهی به کیف های دوشی و اسپرت ما هم داشته باشید. مدل DAMONA و مدل NORA دو نوع از کیف های دوشی اسپرت هستند که هم برای خانم ها و هم آقایان کاربرد دارند. این کیف ها با قابلیت نگهداری از انواع کتاب و تبلت و جزوه میتوانند انتخاب بسیار مناسبی برای دانشجویان هم باشند. هرچند که در استفاده روزمره هم هیچ نیاز شما را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

این کیف ها در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تولید میشوند که نمونه های داخل عکس سایز متوسط هستند. همچنین باتوجه به سلیقه میتوان از چرم ها و رنگ های متنوعی برای این کیف ها استفاده کرد.

 

 

7: کیف های بزرگ دستی و دیپلمات مثل مدل های AFRO و BERESFORD

 

کیف های بزرگ دستی که به آنها کیف های اداری یا دیپلمات هم اطلاق میشود، میتوانند یک هدیه بسیار لوکس از طرف شما برای مدیران ارشد شرکت یا مشتری های ویژه شرکت تان باشند که قطعا آنها را از دریافت چنین هدیه ارزشمندی شگفت زده خواهید کرد. یک کیف دستی تماما چرم طبیعی که با دست دوخته و پرداخته شده است. زیبایی و شکوه این کیف ها به علت اندازه بزرگ و جلای بسیاری که دارند، قطعا ارزش برچسپ قیمتی آنها را نیز خواهد داشت!

 

 

 

قبل از خرید کیف پول چرم طبیعی، حتما این نکات را بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...